torsdag 7 juni 2012

vikten igen...

Kollad vikten på den där sidan som jag länkat till förut... och jag är normalviktig, men har en liten begynnande övervikt. Mitt BMI värde är nästan optimalt. Jag har ett BMI värde på 26

Hurra!

Men jag är långt ifrån nöjd.
 När jag vägde mig i morse vägde jag 74.9kg och jag måste säga att jag blev jätte glad, vilket egentligen är konstigt, för bara några år sedan hade jag 74kg som min övre viktgräns som jag aldrig gick över, när jag kom upp i den vikten så tog jag genast tag i träningen och maten och gick ner till mellan 67 och 70kg igen.

Så nu när jag väger nästan ett kg mer så är jag ändå otroligt nöjd, men det är klart, det var ju inte länge sen vågen stannade på 79kg... (Hemska tanke)

Jag är verkligen på G den här gången, det har fungerat bra med både mat och träning, jag har sån tur att min man ställer upp och motionerar mig och ser till att jag kommer iväg till gymet. Han klagar inte ens på alla sallader jag gör!

Och snart är det dags att mäta sig igen... Ska bli spännande och se om det hänt något där med...

                                              Lånade bilden av: visio.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar