fredag 1 juni 2012

Mål

Har funderat mycket över varför jag ej lyckas gå ner i vikt eller hålla min vikt nere de gånger jag går ner ett par kilo och jag har pratat med en kille i min bekantskapskrets som tävlar i Ironman och han sa att det var för att jag ej har några riktiga mål med min träning, han trodde att en tävling eller liknande gör att det blir lättare att fokusera.

Så nu ska jag försöka sätta mål, inte helt enkelt när jag absolut inte är intresserad av att börja tävla men jag tänkte som så att tydliga viktmål kan väl vara en bra morot det med!

Som första mål har jag tänkt gå ner de dryga fem kilo som gör att jag har ett BMI som säger att jag är överviktig. Och har man ett mål så ska man väl ha ett slutdatum också... Det känns som om det kan bli lite svårt att gå ner ett kilo i veckan nu när det snart är sommar, så jag siktar in mig på att ha gått ner fem kilo till sista augusti.

Sen så hade det ju varit roligt att ha ett träningsmål också, har ju alltid velat bänka 50 kilo så vi tar väl det som mål med samma slutdatum och sen så skulle jag hemskt gärna vilja kunna springa utan att det gör ont, så det ska jag också försöka klara av.

Har fått höra att det finns inga dåliga knän, bara dålig teknik, så nu har jag ändrat tekniken när jag cyklar och går och hör och häpna: Det känns mycket bättre!
Nu har jag ju tyvärr redan fått lite ont i mitt dåliga knä men det blir iaf inte sämre fast jag har ökat cardion rejält!

Så, så ser målen ut, håller er uppdaterade längs vägen

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar