lördag 16 juni 2012

Klok och positív

Har i helgen haft förmånen att arbeta med en människa som både är klok och positiv, som verkligen är på jobbet för vårdtagarnas skull och som inte är rädd för att säga ifrån eller ta konflikter när det behövs och det har varit så upplyftande och roligt!

Jag skulle verkligen behöva arbeta på det här med att säga ifrån, våga ta en konflikt och vara lite obekväm, men jag är nog lite för feg för det, men jag har blivit bättre och jag arbetar på det.

En sak som egentligen är lite lustig med mig är att jag har lättare att säga ifrån till min chef än vad jag har till mina arbetskamrater.
Det beror nog på att jag bryr mig mer om vad de tycker om mig och att jag inte vill att det ska vara dålig stämning på jobbet, är så otroligt rädd för att folk inte ska gilla mig.

Jag antar att jag har dålig självbild, för jag vet att jag har bra självförtroende iaf (eller hur det nu var med det...)

Sen är jag väl rädd att folk ska tycka att jag tror att jag är så "himla duktig" och "alltid vet bäst" och så är det ju verkligen inte!
 Man vill ju inte vara den som alltid påtalar alla fel man ser heller, men man vill ju att vårdtagarna ska få bästa tänkbara vård också.
En svår balansgång det där, men skulle det vara så att jag gör fel (och det händer säkert) eller att det finns något bättre sätt att göra en sak på så vill jag ju gärna höra det, arbetet blir ju roligare om man känner att man utvecklas och blir bättre!


Brukar cykla omkring på en sån här sparkcykel på nätterna, men har inte riktigt lika fin uniform...
                         
Härifrån kommer bilden: tidsoptimistens.blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar