fredag 15 juni 2012

De perfekta måtten

Sitter och googlar på de perfekta måtten, har nämligen lite svårt att bestämma vilka mål jag ska ha när det kommer till centimetrarna... Det är så mycket enklare att tänka i kilo, vet ju hur mycket jag vägt tidigare och när jag har varit nöjd (eller iaf nöjdare)
Men när det gäller måtten så är jag clueless...

Än så länge har jag jag kommit fram till att de perfekta måtten 90-60-90 är totalt orealistiska för mig (och de flesta andra...) Men man kanske kan lägga till 10cm på alla ställen och vara 100-70-100? I så fall har jag ju kommit en bra bit på vägen, för brösten är ju redan på 100!

Kollade även vilken storlek jag har egentligen och jag blev mörkrädd... Så här illa är det:

Bröst: 100cm  = strl 44
Midja: 79cm = strl 42
Stuss: 112cm = strl 46-48
Ingen jätte överraskning iofs, men storlek 46-48 låter inte bra...

Når jag mina mål blir storlekarna de här:

Bröst: 100cm  = strl 44
Midja: 70cm = strl 36-38
Stuss: 100cm = strl 40

Så rätt spridda skurar då med alltså... Det kan ju vara därför det är så svårt att hitta byxor som sitter bra för mig, det skiljer ju sig fyra till sex storlekar mellan midjan och rumpan...


Vilken form är du?
                                  Hittade bilden här: vackerunderbar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar