torsdag 14 juni 2012

Putsat fönster...

Jag hatar att putsa fönster!

Vi har bott i det här huset i snart 14år och på övervåningen har jag kanske putsat dem två gånger... Nere har jag väl gjort det åtminstone dubbelt så ofta, men man kan väl inte säga att jag brukar ha ny putsade fönster ofta...
Vi har dessutom tvåglasfönster som man måste putsa mellan... Där putsar jag ännu mer sällan.

Men nu är det alltså gjort! och på övervåningen t.o.m. mellan! Men nu tänker jag inte göra om det förrän vi får nya fönster.

Det värsta med att putsa fönstrena är väl egentligen inte själva jobbet, utan att när man sen är klar och känner sig super duktig så lyser solen in och man ser hur otroligt flammigt det blev.
Och sen så kommer naturligtvis gatusoparen som ett brev på posten så fort man är klar... I år kom de både den jag putsade och dagen efter! Trodde man sopadegatorna i maj, så jag har ju väntat med putsningen för det...
Tror att de håller koll på när jag ska putsa och sopar då...


Är glad att jag inte putsar fönster här iaf!


                                                  Här hitta jag bilden: stadhuset.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar