lördag 2 juni 2012

Semester

Det är snart semester och jag hoppas verkligen att sommaren hinner komma innan den börjar!
Just nu har vi bara några plusgrader och de små musöron som björkarna har hunnit få har blivit bruna av nattfrosten.

Men när värmen kommer brukar det ju gå fort, allt exploderar och blir så mycket färggladare och roligare, längtar, längtar, längtar!!!

Men nu skulle jag ju skriva om semestern och inte vädret, även om de hör ihop för att det ska bli riktigt lyckat....

Vi ska fara med husbil och tält mot kolmården och skara sommarland, så nu sitter jag och söker efter andra utflyktsmål och billiga men bra tält på nätet.
Vi har ju några mil att köra innan vi alls närmar oss södra Sverige, men vi är ett glatt gäng så det ska nog gå bra, bara synd att vi inte ryms alla sju i husbilen utan måste köra en extra bil också. Fast jag funderar på att ta med kommunikare så kan vi ju prata med varandra ändå, tror barnen kan tycka det är lite roligt även om de börjar vara lite äldre och är vana med mobiler.
Har några kompisar som körde ner till Italien och de pratade med lastbilschaffisar på vägen!

Åh, vad jag längtar! ska bli så kul!

Kanske blir det ett sånt här tält...
                                           Hittade bilden här: feber.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar