onsdag 14 mars 2012

Money, money, money...



Sitter och ser på lyxfällan och blir lite småarg över hur dumma människor det finns, som bara lånar, lånar och lånar för att sedan köpa på sig en massa saker som de inte behöver eller ens använder.

Känner mig lite bättre själv, som inte har några andra lån än huslånet.

 Men sen tänker jag efter, hur är det min ekonomi egentligen? Visst skulle jag gärna ha mer pengar eller mindre långa månader.... Och vad gör jag åt det?

Ingenting!!!!

Blir rätt så arg på mig själv, har aldrig gjort en budget, har ingen aning om vad jag har för utgifter och på vad jag kan dra in.

Har dessutom en hel del onödiga småräkningar som jag lätt skulle kunna göra mig av med, men jag ids inte.

Skamligt!

Skärpning på mig nu! Dags att säga upp Bingo lotto, tidnings prenumerationer och dvd club...

Lägger hellre pengarna på roliga resor med barnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar