onsdag 14 mars 2012

längsta skidturen i år

Åkte en lite längre tur idag, ca en och en halv mil! Det gick inte fort, men det kändes bra!

Åkte mot det lilla fjället och den här gången åkte jag ändå fram, det här är en tur som jag brukade åka varje år när jag var liten, men nu var det nog drygt tjugo år sen sist.

I vanliga fall brukar ju allt kännas mindre ju äldre man blir, hus man minns som jätte stora är inte så stora längre o.s.v. men jag vet inte, tror nästan att backarna blivit längre, eller iaf brantare!

Kändes iaf riktigt härligt att jag orkade ändå fram (och ännu viktigare tillbaka) Men kondisen är långt ifrån vad den borde, styrkan finns där men inte farten....

Höjdpunkten på hela svängen var iaf att sitta i solen i en bakval och äta en mandarin (men jag längtade lite efter choklad) Satt i en backe som kallas apelsinbacken och där måste man bara stanna och äta en apelsin, annars blir det helt fel, fick funka med en mandarin idag och den var hur god som hellst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar