måndag 26 mars 2012

Banken

Hemkommen från banken där jag nu är nyckelkund, för det får jag nu betala fyra kr mer per månad och så får mitt lönekonto heta nyckelkonto istället för inga pengar kvar i slutet av månaden kontot...

Känner mig lite lurad

Nej, är faktiskt jätte nöjd över min bank och min kontaktkvinna där, hon hjälpte mig så nu kan jag se mina lönebesked på datorn, min arbetsgivare tänker nämligen på miljön och har slutat skicka ut dem (de tänker inte på att jag är så oteknisk att jag ej kan se dem då, eller också är det de tänker på, nu märker jag aldrig om de drar en tjuga extra...)

Fick också telefonbank så nu blir det ännu enklare för mig att flytta över pengar från sparkontona till shopparkontot när jag är på stan, har nog svårt att spara sen jag fick internetbanken, det var så enkelt förut,  jag hade direktdrag och sen fick pengarna vara på sparkontot tills jag ides gå till banken och det var inte ofta, nu har jag direktdrag och sen får pengarna vara på sparkontot tills jag flyttar tillbaka dem igen i slutet av månaden...

Men vad gör man inte för att rädda konsumtionssamhället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar