måndag 26 mars 2012

2012

Såg filmen 2012 på tv igår, för er som inte har en aning så är det en katastrof film, jorden håller på att gå under, några vet om det och de håller på att samla eliten i arkar så att mäskligheten ej ska dö ut, vi vanliga människor hålls i ovishet in i det sista, men man kan alltid lita till presidenten när det kommer till att säga sanningen, precis som på riktigt alltså...

Funderar på mycket när det gäller dessa arkar, men en sak som jag verkligen undrar över är valet av djur, man såg hur de flög dit elefanter, giraffer och noshörningar, det jag undrar över är hur många av varje art de tar med sig, de tror väl inte att det räcker med två? och hur har de valt djuren? inte för att jag tycker att girafferna ska dö ut, men jag tror att jag skulle valt: kor, grisar, höns och andra nyttodjur.
För sen det varit vulkanutbrott, poler har skiftat plats, länder kollapsat o.s.v. så skulle jag tro att det är bra att ta med egen mat.

Filmen var som andra katastrof filmer, lång men ändå lite bra, jag satt och funderade på hur det gick för Sverige... Man fick ju se flera andra länders sevärdheter rasa samman, men från Sverige ingenting, jag tror inte att filmmakarna tyckte att Sverige är för obetydligt, utan jag tror det är ett omen, Sverige klarar sig alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar