tisdag 29 maj 2012

Trasig kyl forts.

Diskuterade med maken hit och dit om hur vi skulle göra med kylen,
-ska vi köpa både kyl och frys eller inte?och om vi köper båda ska vi ha frysen i källaren eller försöka rymma den i det pytte lilla köket?

Tyckte att vi kom fram till att vi bara köper kylen och OM vi nu skulle få för oss att köpa båda så får frysen stå i källaren så slipper vi allt jobb.

Sen for vi på affären, köpte båda, for hem och rev skafferiet så nu så ska vi försöka trycka in båda två utan att behöva riva alltför mycket av väggen + tömma några andra skåp så jag får ett skafferi och hitta plats för de sakerna någonstans annanstans...

Just nu bär jag bara ner allt i källaren...

På + sidan kan man väl ändå räkna med att jag har slängt all gammal mat som fanns i kyl och skafferi, det blev en påse från kylen och en och en halv från skafferiet, så nu är det bara tömma frysen också, lär bli minst två påsar därifrån... Minns inte när jag såg botten på den sist...

På - sidan får man väl räkna att vår soptunna inte ska tömmas förrän om två veckor... Den lär inte lukta gott då...

Och jag lovar, jag ska bli bättre på att äta upp maten innan den blir dålig, jag vet att det är dåligt både för miljön och min ekonomi att bara slänga den!

                                               Har lånat bilden här: svenska.yle.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar