onsdag 23 maj 2012

På G, igen...

Jag är så otroligt duktig på att ta tag i min vikt, på att införa nya saker som ska göra att jag ska orka mer och bli smalare, men sen så händer det något, men vad?

Jag ger upp, blir skadad, sjuk eller less.

Vet inte vad som verkligen ska till för att jag ska lyckas, är det tydligare mål? bättre motivation? mer hjälp?

Vet inte vad jag gör för fel men skulle gärna få svar, även om de kanske inte skulle vara de svar jag vill höra

Jag tror att jag kan klara allt om jag bara vill det nog mycket, men har jag då inte rätt motivation? eller är jag inte beredd på att göra de förändringar och uppoffringar som behövs?

Tror att det är så med mycket i livet, om det ska bli en förändring som måste man ju ändra på något, offra något.
När jag slutade röka så fick jag offra känslan av lugn som jag fick när jag tände en cigg när jag var nervös eller stressad. Jag hade inte längre cigaretten där som kunde trösta mig när jag var ledsen eller hjälpa mig fira när jag var glad. Jag hade inte längre något att göra medan jag väntade på bussen och jag var inte längre med i gemenskapen som man har med alla andra rökare.Jag förlorade en hel del, men jag vann ju så mycket mer! Jag blev friskare, rikare, luktade bättre, slapp oroa mig för när jag skulle kunna röka nästa gång och om jag hade cigg så det räckte.

Så livet är ett givande och tagande, jag kanske skulle stolpa upp vad jag måste göra för förändringar och vad om något det skulle ge mig att gå ner i vikt...

Men det får bli en annan natt i ett annat inlägg

Egentligen vill ju både vara smal och vältränad samtidigt som jag sitter i soffan och äter choklad...

  
                                  Har lånat bilden på: epochtimes.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar