tisdag 22 maj 2012

Ångest, ångest, ångest...

Har så otrolig ångest just nu...

Det är dags att visa världen och mig själv... Hur långt jag har låtit mig förfalla!

Mina siffror på vågen var iofs något mer uppmuntrande än i helgen, men de stannade ändå på:

76,7 Kg (avrundade till 77)

Och när jag mätte mig var jag:

169 cm

Detta gav mig ett BMI på 26.96
Jag räknas som överviktig. För komma ner till normalvikt bör jag gå ner 5.6 kg

Fick hjälp med att räkna ut det här: http://www.dietguiden.com/bmi

Inte roligt, men det blir värre...

Här kommer mina nummer i cm...
Bröst: 100cm
Mage: 96cm där den är som störst...
Midja: 80cm där den är som minst...
Stuss: 112cm
Lår: 66cm
Arm: 33 cm

Kollade mitt midjemått här: http://www.viktminskning.dk/bmi-resultat.php

Och man skulle tydligen inte ha ett midjemått över 88cm... Men jag vet inte om man ska mäta där man är som störst eller minst...
För annars ligger jag ju riktigt bra till! Men det lär ju vara där man är som störst.

Kollade även måtten för midja och stuss på samma sida och det gav detta resultat:

Jag har en midja höft kvot som ligger på 0.9.
Min midja-höft-kvot är större än 0,85 vilket innebär att jag troligen har bukfetma.

Nåja, nu vet jag och resten av världen hur det ligger till så nu är det bara att ta tag i eländet!

Wish me Good Luck!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar