torsdag 23 februari 2012

Prinsessbabyn!

Ett nytt liv har kommit till världen! En liten flicka med en stor roll

Har funderat på hur det känns att födas in i en roll, hur har Viktoria upplevt det? och hur känner hon nu när hon har fött en liten tjej som ska gå igenom mycket som hon själv har upplevt? Både positivt men också negativt.
Man vill ju gärna skydda sina barn, men det enda sättet att skydda henne på är ju att ge upp sitt kall, sin roll och inte ens då skulle väl folk låte dem vara i fred, en kronprinsessa som väljer att hoppa av för att hon fått barn har säkert ännu större nyhetsvärde...


Hur känns det att veta att allt ens barn gör kommer att granskas och kommenteras av hela svenska folket?
Har själv två barn och jag är verkligen super stolt över dem och pratar gärna vitt och brett om deras prestationer, men jag vill inte att allt de gör ska blåsas upp till jätte format, det blir ju så svårt att glömma sina misstag då.


Och i dagens utseende fixerade värld där det är nog svårt för "vanliga barn" Hur svårt ska det då inte vara för denna lilla Prinsessa som inte kommer att komma undan att hennes utseende kommenteras i media, hur ska hon klara det? Se bara hur det gick för hennes mor.


Men Kronprinsessan har ju vuxit upp just som Kronprinsessa och vet nog betydligt mer om hur det känns än jag, man kan nog inte riktigt sätta sig in i hennes situation, den är ju så långt ifrån min egen verklighet, men jag önskar dem iaf stort lycka till, att vara småbarns förälder är aldrig helt enkelt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar