lördag 25 februari 2012

Bloggens mening

Har ju just börjat blogga och just nu är jag så sugen på att skriva, skulle kunna göra tusen inlägg per dag och funderar ständigt på nya inlägg och formuleringar, men varför bloggar jag egentligen? och kan jag skriva om allt här på bloggen? och för vilka bloggar jag?

Får väl försöka svara på frågorna...

 Tror inte jag kan eller ska skriva om allt, är nog bra att tänka efter före innan man har lagt ut sina känslor och åtsikter för hela världen att beskåda, (även om ingen läser min blogg just nu.)
Har i veckan varit väldigt upprörd över min arbetssituation och hade tänkt ut ett långt och argt inlägg om den och om min chef, det inlägget var det nog lika bra jag raderade... Även om det nog var rätt underhållande på sitt sätt.
Har inte tänkt skriva så mycket om mina barn heller, vill inte hänga ut dem på nätet alltför mycket.

Jag har inte berättat för någon av mina vänner Irl att jag bloggar, ej heller gjort reklam för min blogg på någon av de bloggar jag läser så den enda som hittat min blogg hitentills är nog min man, så jag bloggar nog mest för mig själv, har det som en sorts dagbok där jag kan ge utlopp för mina funderingar, kanske sätta ord på mina känslor?

Sen är ju bloggen ett perfekt ställe för mig att samla mina recept på, gillar att laga mat och provar gärna något nytt och jag blandar och ger när jag lagar mat, problemet har väl varit att när jag har lyckats med någon maträtt hittar jag sällan receptet sen...

Så man får väl se hur bloggen hur utvecklar sig och vad den får för innehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar