fredag 24 februari 2012

Blogg Böcker

Jag älskar att läsa! Både böcker och bloggar.
Jag läser en hel del bloggar och tycker att just nu det är många som  har bloggar som även ger ut böcker, men även om jag älskar hur de skriver på sin blogg har jag fortfarande inte läst någons bok, varför kan man ju undra?

Läser bl.a. fotbollsfrun och älskar hennes krönikor, man att sitta och läsa en hel bok med krönikor är nog inte riktigt min stil, vill gärna ha en story när jag läser en bok, när jag läser kan jag jag göra det i timmar och att läsa krönika, på krönika blir för hattigt för min smak.

Läser även schulman och även om vi lever helt skilda liv och har i många fall olika värderingar så gillar jag hans sätt att skriva, att han är vass och ironisk, så varför har jag inte läst hans böcker då? Tja ska vi ta den senaste så handlar den om hur han träffade sin fru och deras första tid, låter varken vasst eller ironiskt...

Sen följer jag en del bloggar om viktminskning och LCHF och där är det ju många som ska eller har gett ut kokböcker, nu läser man väl kanske inte kokböcker som man gör andra böcker men ändå, så har jag då köpt eller läst några sånna?
Inte det, har en del kokböcker men de står mest och samlar damm, i de flesta finns det kanske två eller tre recept som jag använder så det är mycket pengar och stor plats för de recepten. När jag ska laga mat eller baka söker jag mest inspiration här på nätet eller i tidningar, det enda negativa med det är väl att jag inte hittar dem sen.

Har just börjat följa underbaraclaras och tycker att hon är helt underbar, håller med i nästan allt hon skriver och beundrar henne för hennes livsval och nu ska hon också ge ut en bok, kommer jag då att läsa den? Nja, nu vet jag inte vad  den kommer att handla om men jag är tveksam, men man ska väl aldrig säga aldrig, det blir kanske hon som bryter trenden.

Så vad vill jag säga? Vet egentligen inte, men kanske är det så att man söker efter olika saker på olika platser och av olika människor, det jag får ut att av att läsa böcker är väsensskilt från det jag får ut av att läsa bloggar och jag ska kanske inte vänta mig att en människa ska kunna ge mig allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar