måndag 30 juli 2012

Kom i tid!

Jag måste erkänna att jag är en sådan där anal människa som hatar att komma försent, jag börjar jobba tio i nio men jag har ångest om jag är på jobbet senare än tjugofem i...

Och jag tycker att det är jätte jobbigt med människor som inte är likadana, okej, alla behöver inte komma en kvart för tidigt, men när man börjar ska man väl åtminstone kunna vara på jobbet!

Tycker att det är dålig stil och oproffsigt att vara sen, har man sen dessutom ett arbete där man löser av någon så är det ännu värre.

Igår hade vi en vikarie som var fem minuter för sen och det låter ju inte så farligt, men förra gången hon skulle jobba så kom hon inte alls, så hur skulle jag veta om hon var sen eller inte skulle komma?
Ska man avvakta eller ringa ut någon annan? För de som har jobbat kväll vill ju få gå hem och det förstår man ju.

Sen så finns det ju alltid undantag, alla kan ju försova sig eller ha krånglande barn, men en del verkar bara inte bry sig...

Så kolla klockan och kom i tid!
                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar