torsdag 23 augusti 2012

Tiden är emot mig!!!

Försöker hitta tid, tid att träna, vila, blogga, läsa och bara vara, men just nu känns det som om tiden bara försvinner...

Har väl mycket med att göra att jag har börjat jobba 100% dag motför 77% natt, jag är ju van att hinna läsa och blogga på arbetstid och det går ju inte längre.

Brukar ju hinna städa och tvätta på mina lediga dagar, men nu när man är ledig på helgen med familjen så vill man ju inte städa, då vill man ju mysa, så det tar ju också tid från allt annat, nu har jag väl aldrig haft direkt välstädat, men rena kläder måste det ju iaf finnas och är det för stökigt blir jag helstressad.

Och sen är det ju höst och allting startar på nytt och det betyder att det blir en hel del möten, jag har fyra möten i veckan och de ligger på sånna tider att jag inte hinner träna före eller orkar efter, de har ju en tendens att dra ut på tiden dessutom...

Det kanske låter som jag bara klagar men samtidigt har jag det så himla bra, trivs verkligen på jobbet, har en underbar familj som ställer upp på mig när jag ändrar på vårat liv.

Ett av mina möten var ett utvecklingssamtal med yngsta sonen och fröken hade bara gott att säga om honom och det har aldrig hänt förut (med den fröken) så jag är mer än nöjd! Hon ska gå i pension i år och eftersom hon har verkat ha något emot sonen så har jag varit helnöjd över det, men nu var hon iaf positiv så det var kul! Får hoppas att den nya fröken får en positiv bild av sonen från början, tror det var det som var felet med en gamla.

Nej nu är tiden slut för denna gång, det är dags att fixa middag...


                                      Har snott bilden här: http://lecknepartners.wordpress.com/2008/12/06/ont-om-tid/

2 kommentarer:

  1. Du får försöka hitta nya rutiner och ställa mer krav på andra. Och prioritera tid till att bara vara! <3

    SvaraRadera
  2. Svårt det där med nya rutiner och ibland svårt att låta andra hjälpa till, speciellt i köket som du kanske märkte... Tack för igår förresten!

    SvaraRadera