onsdag 1 augusti 2012

Extrem fetma

Såg ett program på femman som handlade om en tjej som vägde ca 270 kg och om hennes viktresa, jag älskar sånna program, kanske för att se att det finns dem som är större än mig, så att jag kan känna mig smal och att jag kanske inte behöver gå ner i vikt trots allt, eller kanske för att få inspiration, kan de kan jag!

En sak som slår mig är att det när det handlar om barn eller ungdomar som är överviktiga så verkar de alltid vara väldigt barnsliga och rädda för smärta, antar att det har att göra med att de oftast är överbeskyddade av sina föräldrar.

Jag skulle också tycka väldigt synd om mina barn om de vägde så mycket, men att ge dem mer mat, köpa fler tv-spel och skjutsa dem överallt är ju knappast lösningen, fast i det programmet jag såg ikväll, så sa flickan att hon åt för att mamman hela tiden anmärkte på hennes vikt och retade henne för den, så mamman såg problemet, men hade ingen aning om vad hon skulle göra åt det.

Men man behöver väl knappast vara Einstein för att inse att ingen mår bättre av att bli nedtryckt! Behöver jag säga att de kom från USA? Inte världens smartaste folk precis...


                                       Lånade bilden här: maxgustafson.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar