torsdag 9 augusti 2012

sista helgen...

Jobbar natt för sista gången på väldigt länge...
Har bara tre nätter kvar och det känns så bra!

Hade känts ännu bättre om det hade funnits vikarier så jag hade sluppit, men man kan ju inte få allt...

Har ju bara arbetat tre dagar på mitt nya jobb, men det känns så himla bra! Hoppas verkligen att den känslan håller i sig!

Funderade på vad jag kommer att sakna med natten och kom fram till det här:
  • Mina arbetskamrater
  • Mina lediga veckor
  • Alla söta tanter och farbrödrar
Kommer däremot inte att sakna:
  • Schemastrulet vi haft sista året
  • Att vända dygnet fram och tillbaka
  • All stress och otillräckligt man känner när man är ensam och många vill ha hjälp.
  • Att arbeta helg
  • Att arbeta röda dagar
  • Att ha semesterperioder som gör att jag vartannat år bara är ledig en vecka med min man.
Så får vi se vad som händer om ett år då min tjänstledighet tar slut, säger jag upp mig? eller går jag tillbaka till natten?
Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar