torsdag 9 augusti 2012

Rattfylla som rattfylla

Blir så upprörd när jag läser om det här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15215118.ab

Hur kan man tycka att det är ok att dricka och köra båt? Varför skulle man behöva ta en öl för att kunna njuta av skärgården? Och om man nu behöver det och inte vill erkänna eller ta tag i att man kanske har ett alkoholproblem, varför kan man då inte låta någon annan ratta båten?

Jag inser att det finns gånger då man vill dricka då man är ute med båt, men alla måste väl inte alltid dricka alla gånger?
Tycker rent att det är skrattretande att läsa vad Göran Gabrielsson tycker:

"– Jag bor på en holme i skärgården och kan inte ta mig någonstans utan båt. Detta innebär att jag inte kan besöka vänner på en annan ö och dricka ett par öl – aldrig. Det innebär att jag bara får dricka alkohol på min ö och det tycker jag är helt åt fanders. Polisen vill komma åt fyllskallarna men istället blir det att man jagar vanliga Svenssons som är ute och kopplar av. Det är att sabotera, rent ut sagt."

Han får gärna stanna på sin ö! Men om han nu måste dricka och åka därifrån får han väl göra som alla som bor i glesbygden, skaffa chaffis, hur svårt kan det va?

När man sen läser vad Bert-Åke Varg har att säga blir man ju mörkrädd:

"– Det är så fruktansvärt överdrivet. De som infört lagen är fanatiker.  Jag vill jämföra dem med terrorister, de går inte att lita på. Och de ska bekämpas på samma sätt."

Vet han överhuvudtaget vad en terrorist är?

Om man sen kollar på statistiken på hur många som drunknar varje år och hur många av dem som är fulla så kan man ju istället tycka att man borde införa nolltolerans!

                               

Ingen vill väl att det ska sluta så här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar