tisdag 1 oktober 2013

När man stänger en dörr öppnas ett fönster...

Kom inte på något passande att skriva om fönster som rubrik...
men vi ska iaf byta!
Och det är verkligen på tiden, de går knappt se ut ur eftersom de är omöjliga att putsa... det är tvåglas som ska putsas mellan, sen så är glaset så vågigt och repigt så det är omöjligt att rengöra, inte för att jag försöker speciellt ofta...

Fönstren på övervåningen har jag putsat två gånger på de femton år vi har bott här...

Men nu ska vi alltså byta! Och vi ska ha underhållsfria pvc fönster.

Vi var och kollade på dem idag och vilken djungel av tillbehör till fönster det finns...

Jag vill ha mörkläggningsgardiner och det finns i tusen olika färger och mönster och mörkläggningsgrad, sen vill jag ha något som håller värmen ute på sommaren och ändå släpper in ljuset och låter mig se ut, för att inte glömma myggfönster, hur många behöver man? och handtagen? enkla vita? Och hur tjocka fönster ska det vara? och behöver vi mer ventilation?

Mycket att tänka på... och dyrt blir det, men bra så det är det värt. Tror att jag ska lägga ut lite mer pengar och få det som jag vill.

Mycket att tänka på och detta är bara utsidan...

                      tt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar