onsdag 30 oktober 2013

Genus

Blir så less på allt genustänk som genomsyrar vårat samhälle

Är helt på det klara med att det finns skillnader mellan könen, men de är inte så stora och de allra flesta är påtvingade genom traditioner snarare än gener.

En f.b.vän  är gravid och har idag lagt upp sin ultraljudsbild på sin lilla baby och berättat för alla att hon ska få en liten pojke.
Nu kanske ni tror att jag misstycker över att hon har tagit reda på vilket kön det blir, men nej, även om jag själv vill bli överraskad så tycker jag att man får göra som man vill, man kan ju ändå inte förändra könet, det skulle jag däremot vara emot.

Nej, jag blir irriterad och arg på folks kommentarer...
Så här skriver en tjej:
 " Gah! Va kul med en pojke Graaattiis!! Kul med en tjej också givetvis men en liten flicka behöver en storebror














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar