onsdag 11 september 2013

Val


Är piggare idag, var tom piggare igår!

Vet ej vad det beror på? Kanske att jag har börjat ta små steg i rätt riktning, försöker välja att göra saker som får mig att må bra.

Som i måndags, då valde jag att fara ut och cykla en mil eftersom jag var för trött och hade för ont i huvudet för att gymma.
Eller i går, då jag valde att hälsa på en kompis istället för att ligga framför tv´n och svulla hela kvällen. (hon bjöd dessutom på syndigt goda hallongrottor...)
Eller idag, då jag skrev upp mig på ett boxningspass nästa vecka. (önska mig lycka till!)


Ska försöka fokusera på de val som gör att jag mår bättre och göra fler av dem, nu är det ju dessutom val i helgen, ni glömmer väl inte att gå och rösta?

Om någon funderar på varför jag lagt upp en bild på en val här så kom jag att tänka på att val kan betyda så mycket på svenska:

Val, som i däggdjuret

Val, som i att jag kan välja om jag vill äta choklad eller inte (ja, det vill jag...)

Val, som i hur vi bestämmer vilka som ska styra Sverige.

Så det gäller att tänka efter innan du väljer ;)
              








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar