söndag 8 september 2013

Ishockeysäsongen är här

Har gjort mitt första pass på ishallen för den här säsongen, måste erkänna att det var med delade känslor.

Dels spelade inte sonen eftersom han hade bortamatch med fotboll och sen så är jag inte jätte hockeyintresserad, men jag är ju inte så fotbolls intresserad heller...

Hockeyn är snabbare och hårdare i spelet och blir därför mer spännande, men då är ju risken för allvarliga skador desto högre och det är något jag tänker på hela tiden när sonen är på isen.
Jag har väckt honom en gång i timmen och vakat över honom ett par gånger när han har åkt på otäcka smällar mot huvudet och det är inget jag vill göra om.

Då är det bättre med fotbollen där står sonen i mål och inte är lika utsatt för fysiskt spel, men då var det ju det där med att stå på sidan av och titta på... för även om han är duktig som målvakt så blir ju minsta lilla misstag stort och betydelsefullt eftersom ett misstag oftast blir ett mål för motståndaren.
I hockey spelar han forward och på något sätt känns det bättre, gör han ett misstag så blir det kanske inte mål för hans lag, men det blir det kanske inte för det andra heller.

Så jag velar lite fram och tillbaka, vad är bättre, roligare? hockey eller fotboll?

På fotbollen får man ju vara ute och det är ju härligt när det inte regnar, på hockeyn får man nästan alltid vara inne, men det är alltid kallt...

Nåja, som tur var behöver jag ju inte välja... Han har ju tänkt fortsätta med båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar