onsdag 5 september 2012

största möjliga tystnad

Jag saknar tystnaden och  stillheten jag saknar t.o.m. att ha tråkigt...

Jag pratar om på jobbet, på mitt nya jobb är det ljud och surr överallt, hela tiden... Det är nästan sextio sexåringar, som surrar, skriker, hoppar och skramlar med saker och gör olika ljud (de flesta rätt störiga) hela tiden...

Och när man går och sätter sig i personalrummet på lunchen så är det en massa lärare och annan personal som sitter och surrar, väldigt trevligt iofs men aldrig riktigt tyst...

Jag är ju van att jobba natt, då det är rätt tyst, för det mesta iaf... och man arbetar mest ensammen så man får tid att smälta och ta in allt, som det är nu känns det som om jag har en bikupa i huvudet vissa dagar.

Men ändå är det ju så mycket roligare med ett jobb där det händer olika saker, man får se barnen växa och utvecklas och man får träffa och prata med fler personer och får se och höra saker ur fler synvinklar, det är säkert mer utvecklande men jag måste hitta ett sätt att sortera allting, ibland tror jag att jag skulle behöva stänga in mig i ett tyst rum en halvtimme efter jobbet och bara sitta och stirra rakt fram...

                                     bilden är stulen här:
allvarsamtflum.blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar