fredag 27 april 2012

Är jag beroende av att vara beroende?

Börjar fundera på om jag lider av en beronde personlighet och i så fall varför?
Kan man arbeta bort den eller är det så att "summan av ens laster är konstant"?
Förlorar jag en så får jag en ny?

Hörde att om man börjar röka i unga år så görs ens hjärna om och man har lättare att fastna i andra beroenden.
Jag undrar om det är därför jag så lätt fastnar, men jag har ju slutat röka, kan inte min hjärna ändra sig tillbaka igen då?

Min man och mina barn skämtar och säger att jag är beroende av f.b. jag skrattar och säger att de är fjantiga, men om sanningen ska fram så kollar jag f.b. det första jag gör varje morgon (före jag stiger upp) och det är det sista jag gör innan jag somnar.

Nu låter ju inte det här som något farligt beroende och det är det väl inte heller, men jag vill ju inte göra saker för att jag känner att jag måste, utan för att jag vill, jag vill bestämma själv.

Samma sak är det när det gäller mitt sockerberoende, jag väger inte så väldigt mycket för mycket och det kan ibland gå dagar utan att jag äter godis, ibland när jag har tagit bort socker helt veckor till och med. Men så kommer de där stunderna då jag trycker i mig sötsaker bara för att, när jag inte kan låta bli.

JAG VILL INTE HA DET SÅ!

Så om jag nu måste vara beroende av saker varför kan det då inte vara träning och broccoli?
Ska börja träna så ofta och äta så mycket broccoli så att det blir så!



                                                           Bilden är ärligt snodd från nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar