tisdag 9 april 2013

Snart femton år...

Har snart en femtonåring här hemma... Tänk vad tiden går och vad lite man visste om vad det betydde att vara mamma då...

Jag trodde att jag skulle få en baby, jag insåg inte att jag skulle få en trotsig tvååring, ett barn som växer ur alla kläder på ett halvår... En tolvåring som tycker att jag är det pinsammaste som finns och nu en snart femtonårig halvman...

Jag trodde att jag skulle få byta blöjor och vakna av barngråt på nätterna, jag insåg inte att jag även skulle få skjutsa till träningar, hjälpa till med läxor, tjata, förmana, föreläsa och försöka få honom att förstå rätt och fel.

Jag trodde att en puss av en öppen babymun var det underbaraste man kan få, jag hade inte insett att bli kittlad av sin 185cm långa och nästan nittio kilo tunga son också kan vara rätt mysigt.

Måste säga att vara mamma har varit och är fortfarande mitt största och underbaraste äventyr även om min roll har förändrats genom åren.

En del föräldrar verkar tycka att deras egentid är den viktigaste, själv tycker jag att tiden jag får spendera med mina barn är den värdefullaste jag har.
 
Hittade denna underbara bilden här: nufsan.blogg.se och hoppas att det är ok att jag lånar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar