tisdag 13 november 2012

Blir så trött...

Har som sagt (skrivit) två söner, den ena går i sexan och den andra i åttan, när man går i sexan brukar man åka på klassresa om man bor här...

Eftersom lärarna inte får göra något som har med att samla in pengar eller följa med längre så faller allt på föräldrarna och det tycker jag är helt ok, lärarna gör redan så mycket!
Men man har ju inte så mycket tid och ork och de allra flesta barn är ju redan med i någon förening som också bygger på att föräldrarna ställer upp.

Så därför bestämde vi på ett förädramöte att alla barn/familjer skulle spara 50 kr i månaden i sexan eller också börja redan i femman och då spara 25kr/mån De skulle inte spara under sommaren utan tio mån/år och alla gick med på att det var genomförbart.

Vi skulle även söka bidrag hos olika fonder, vi har gjort så här med den äldsta sonens klass och det fungerade klockrent.

Sen var det en förälder som brukar ordna stora loppis som frågade om vi ville baka och sälja fika till det och det tyckte jag också var en bra idé, barnen kan ju både baka och sälja själva och får lära sig att man måste jobba för pengarna.

Men nu har de hux flux bestämt att vi ska sälja kläder och godis också (inte på loppis utan som man säljer t.ex. jultidningar) + baka och sälja fler gånger på loppis och på skyltsöndagen och jag blir så LESS och ARG, jag orkar inte mer just nu!

Sen får jag ångest för jag känner ju alltid att jag måste vara "duktig" och säga ja och sälja och med ett leende dessutom...

Så när en mamma sa att hennes barn sålde trettio klädpaket a´150kr på sin förra skola och att en av pojkarna i klassen sålde åttio stycken så log jag men ville egentligen skrika, fast jag sa till sonen så att alla hörde att han skulle vara glad om han sålde tre...

Blir så arg och less på att jag är så flat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar