onsdag 28 augusti 2013

Tar det lugnt...

Är hemma med ont i foten i dag med, imorgon ska jag försöka jobba. Vi får väl se hur det går...

Har sen jag började jobba heltid dag saknat det här med att vara hemma själv någon gång utan att göra just någonting, förstå mig rätt, att ha ont i foten och knappt kunna linka fram är väl inte speciellt trevligt...

Men att få ligga i soffan, för en gång skull ha tillgång till datorn och kunna läsa en hel bok utan kommentarer om att jag är tråkig är gode skönt!

Sen var det ju det där med det evigt dåliga samvetet...

Jag går (hoppar) in i köket och det är upp och ner med disk överallt. Jag vet att om jag ställer mig och diskar undan så får jag mer ont sen, men om jag inte gör det, vem ska då göra det? Och jag är ju ändå "ledig" och ligger ju bara hemma...

Så, jag gjorde det enda rätta: Linkade ut från köket så fort jag kunde till vardagsrummet som om man jämför är riktigt välstädat.
Får nog hålla mig här idag, undrar om det finns någon som kan tänka sig komma hit med lite lunch och choklad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar