tisdag 5 februari 2013

Sjukstädning

Har ju som skrivit legat sjuk i helgen och tänkte berätta en sak som hände då:

Det var lördag morgon och klockan var nästan tio, jag hade klätt på mig och börjat småplocka, jag visste att jag var sjuk så jag tänkte försöka städa undan det värsta medan jag orkade. Som vanligt kom min svärfar förbi klockan tio (det gör han varje helg... tio är väl så länge han tycker man kan ligga ...)
Jag berättade att jag var sjuk och vi småpratade lite, sen fortsatte jag med mitt, jag hann dammsuga hela nedervåningen, dammtorka, plocka undan och byta gardiner i köket innan han for, just före han gick säger han till mig: "så nu blir det bara att ta det lugnt när du är sjuk i helgen..."

Vad svarar man på det?

Jag tog lite illa upp, men maken förklarade att Svärfar bara menat att nu var det dags att ta det lugnt när jag var sjuk, själv tolkade jag det genast som om jag inte gjort något utan bara tagit det lugnt.

Vem som  hade rätt? Ingen som vet, men att bli upprörd över vad andra säger ger väldigt lite, man vet ju själv vad man har eller inte har gjort och eftersom jag känner min Svärfar så borde jag ju veta att han inte skulle säga saker för att såra mig.

Här hittade jag denna söta bild: www.jennyc.se
                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar