lördag 20 oktober 2012

Velar

Velar hit och dit...

Ska jag gå tillbaka till ett jobb som jag gillar och är duktig på men som inte gör att jag utvecklas, där jag tycker om de flesta av mina arbetskamrater men ogillar min chef? Där jag har önskeschema och har minst en ledigvecka var femte vecka, men jobbar två helger av fem? Där jag bara arbetar 77% men arbetar natt och storhelger och inte får välja när jag ska ha semester...

Eller ska jag fortsätta på det jobbet jag älskar, där jag utvecklas, gillar både arbetskamrater och chef? Där jag jobbar heltid, men bara under kontorstid, där jag är ledig varje helg, men inte kan styra över mitt schema och lägga ledigt under t.ex. lov? Där jag känner att jag kommer mer till min rätt, att jag är duktig och kan göra skillnad? Men där tempot, ljudnivån och stressen och pressen är så mycket högre att jag har ont i huvudet nästan varje dag, är helt slut på helgen, inte har tid med att träna och går upp i vikt lavinartat....

Tur att jag är tjänstledig till mitten av juni så jag inte måste bestämma mig än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar